tisdag 19 maj 2009

När jag sover

då gråter jag. Iaf sa "gubben" det i dag, hade gjort det i natt, vad är det jag bearbetar då som jag inte gör nu? Eller kommer jag vara en lipande storsyster föralltid? Men jag tycker själv jag är helt knäpp som beter mig normalt ute. Eller gör jag det? Helt ärligt, jag vet varken ut eller in, jag bara gör det. Gör det som förväntas..ja, förutom städa o laga mat.

I dag blev det snabbmakaroner med en burk köttfärsås. Räckte Leia såg maten så räckte hon ut tungan o sa Blä! Det säger väl allt? Måste ta tag i mig, men orkar inte, men fan, min dotter kommer bli en junkfood unge på heltid annars. :( (nä, gubben är ingen hejare på matlagning, köttfärssås och färdiga köttbullar, och pannkakor- Vilket vi ska ha imorgon, för det vill Leia ha, får väl ha lite bacon till det eller ngt. ) Ingen av oss har orken till ngt, gubben sörjer ju också naturligvis, även om han inte pratar om det eller skriver om det som jag, men han är man, kan man skylla på det? Män brukar ha svårt för att visa såna känslor, och sen är jag övertygad om att han försöker vara stark för mig.

Jag är bara så knäpp, en knäpp storsyster som mist sin enda lillebror.

4 kommentarer:

  1. du e inte knepp.. (ursekta min stavning, mitt tagentbord leker med mig mina bokstever e borta) jag tycker du er helt underbar som skriver allt detta. det hjelper dig med.. det hjelper mig oxo... det hje;per oss manga som alskade daniel av hela hjartat... jag er inne pa dannes facebook fler gnger om dagen och grater som ett litet barn... sen laser jag din blogg och mar ennu semre... men knepp e du inte.. du 'r underbar och det tyckte och tycker daniel oxo.. kramar till dej .. dzenita

    SvaraRadera
  2. Tack dzenita, jätte tack *känns lite bra i hjärtat*

    SvaraRadera
  3. Jag önskar jag kunde skriva av mig som du men jag klarar det inte. Jag läser ditt, gråter och gråter ännu mer.

    SvaraRadera
  4. Jag ser Daniel smila. Hehe, han hade grymt härligt skratt.
    Jag kom ihåg våra "rutiner" vi hade under en period. Vi var i HBG och röjde järnet och träffade kvinnor till 06-07 på morgonen då första tåget från HBG till Åstorp gick. Sedan åkte vi hem till Er i Åstorp där ni bodde vid stationen, delade säng och rökte cigg och skrattade alltid som tusan. Hehe jag kom även ihåg att vi fick Krille och Eivor att gå bananas på morgonen. Vilka jävelungar. :)

    Men Daniel är/var en mycket bra och mild samt ödmjuk kille. Jag träffade honom via min bästa polare Emil.G för måånga år sedan, kan det vara? 8 år sedan?

    Det här går ni igenom familjen. Självklart kommer det alltid finnas en saknad och en sorg.
    Daniel har det bra och tittar ned på sina kära och vänner. Han mår bra nu och hälsar på då och då. :)

    SvaraRadera

Säg vad du vill