söndag 17 maj 2009

Frågan många undrar

Hur kunde lillebror dö?
Jag vet att han tagit en överdos,
och jag vet att han fick hjälp först
ett och ett halvt dygn efter,
för det jävla puckot som han var hemma hos,
blev tydligen helt villrådig och därför
larmat ambulans för sent.
Kanske dog Danne pga av detta,
kanske var det därför han fick syrebrist till hjärnan,
eller så kanske han sprutade i sig heroin som
det var för mycket skit i. Vi vet inte till hundra %,
därför kan vi i nuläget inte anklaga någon för döden.
Det enda jag vet, är att han valde själv att spruta i sig det,
tog han en överdos medvetet? Det vet jag inte.
Jag vet bara att han innan anklagat sina vänner
som tagit överdos om hur jävla dumma var dom,
det vet väl vem som helst att man inte kan ta samma
dos som innan när man varit i från det ett tag,
det vet jag att han var medveten om.
Jag vet också att han inte ville dö,
han ville leva, han hade planer, han såg en framtid,
därför förstår jag inte riktigt varför han valde att
injicera igen, jag vet inte vad som fick han att falla
tillbaka en sista gång, men jag vet att Heroin är
den starkaste drogen i världen att bli fri i från
och att man alltid har ett behov efter det.
Min lillebror var den finaste lillbrodern man kan han,
han hade ett stort hjärta och ville så mycket,
han älskade sin systerdotter, han brydde om sin familj
och sina vänner, men hans beroende var nog starkare
än ngt annat i hela världen, och om man inte själv varit
i skiten,kan man nog inte förstå hur svårt det är att låta bli.

För att inte säga för mycket, väntar vi på vad
rättsobduktionen kommer visa, kanske (förhoppningsvis)
får vi veta vad det var som gjorde att han inte klarade sig.
Vad eller vem som är skulden till hans död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill