söndag 17 maj 2009

Min lillebror är död

(skrivit i går, i min vanliga blogg, men jag vill ha med det i hans också)

Mitt hjärta har brustit,
min lillebror är hos änglarna,
han finns inte mer,
jag kommer aldrig få höra hans röst igen,
han är inte här, eller där, han är i ingenstans,
i himlen, finns det en himmel? Hans döda kropp
är i ett kallt frysrum, fryser han?
Kan man frysa när man är död?
Jag vet att han är död, men inser nog inte riktigt det.
Hur ska jag bete mig?
Hur beter man sig när någon dör?
jag vet inte, det är aldrig någon som dött för mig,
men för den sakens skull, hade ju inte du varit tvungen
att göra det lillebror, dom kunde väl tagit någon annan,
bara inte dig.
Mitt livselixir Leia, gör att jag fortfarande står upp,
att jag inte lägger mig ner o dör själv i sorg,
att jag inte gråter, jo, det gör jag, men inte hela tiden,
men det är hon som gör att jag inte bryter i hop,
för det ska hon inte behöva vara med om,
sånt får jag göra sen, sen när hon sover. Det är också hon som lagar mitt hjärta när det brister,
för det gör det, gång på gång, vad hade jag gjort utan henne?
Jag kommer när jag orkar, troligen göra en blogg om min lillebror
och om min sorg, för denna bloggen är mest Leias, och min,
jag kan inte förstöra den med min sorg. Denna är bloggen är
mest om vårt liv, och jag måste fortsätta leva, för Leias skull,
och för att min lillebror hade velat det.

RIP Lillebror 1/1-86 -16/5-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill