fredag 22 maj 2009

Känner mig hemsk

Gick ner till GP precis för att hämta ett paket,
träffar på stackars K som förmodligen inget vet.
(Det är Erics lillebror) Klarar inte av att snacka,
utan bara hejar som hastigast o så, och när
jag lämnar han o hans tjej får jag panik i hela kroppen
och tänker för mig själv, varför kunde det inte varit
en av E´s småbrödrar, han har ju två, varför ta min enda?
Jag har ju bara en :(

Jag menar inte det, för jag tycker mkt om de flesta av
Erics syskon, och skulle aldrig vilja att det hände dom ngt,
men ändå kunde jag inte låta bli att tänka så.
Samtidigt som jag vet att hade det varit någon av Erics syskon
hade jag sörjt dom nära nog som mina egna, så det hade inte varit
bättre, men jag kan ändå inte hjälpa vad jag tänker.

Livet känns så orättvist just nu, jag kan inte förstå
varför inte hela sverige stannar upp och sörjer,
hallå?! min lillebror är död, stanna världen,
precis så känner jag. Mitt ego jag.

Försökte på mig att sova nu innan jag ska på jobb,
men vaknade i panik flera gånger under de två o
en halv timme jag sov, så jag skulle nog lika gärna
skippat det. I början var sömnen min enda frid,
nu har den plötsligt blivit min mardröm.
Inte ens när jag sover får jag slippa sörja.

Lillebror lillebror, hur fan kunde det sluta så här,
jag saknar dig så det gör ont,
min kropp är i uppror
och det enda jag vill,
är att snurra tillbaka klockan.

2 kommentarer:

  1. Kommer så väl ihåg när vi gick i lågstadiet på västra berga. Daniel va alltid så stolt över dig(sin storasyster) Han pratade alltid om dig Du har nog haft världens bästa lillebror och han världens bästa storasyster, även om ni bråkat, som alla gör. Man kommer alltid minnas daniel som den underbara, busiga människa han var då:) Alla minnen..

    De går inte att förstå, de går inte att få in..
    Ja hopppas verklige att han har de bra, och sitter där uppe och tittar ner på oss, och framför allt att han vakar över er:)

    //Marie

    SvaraRadera
  2. ärligt jag tycker du ska ta bort bilden på din bror som död, inget illa menat men jag tror inte nån skulel vilja bli utsatt på internet som död så alla kan se de, du borde istället hedra din bror o sätta ut glada bilder o prata om vilken fin människa han var istället för att gräva ner dig själv, du ser själv hur många som blir berörda av hans bortgång, du som är han syster borde va den som lyfter upp minnen av han o visar oss andra som saknar han så sjukt mycke att danne må va borta men han levde inte för gäves o alla minnen han gav oss ska förevigas här på bloggen, så snälla ta bort bilden, jag känner danne, o jag tror varken han eller nån annan hade blivit glad över en sån bild, jag förstår att den hjälper dig på nått sätt, men inte alla vill se han död, men endå kunna komma in här o läsa o kanske ge dig en fin kommentar för o hjälpa dig=)

    SvaraRadera

Säg vad du vill