onsdag 3 juni 2009

Speciellt band?

eller bara syskon band?


För ett par år sen var lillebror med om en bilolycka, dagen det
hände stod det på text tv, jag läste texten, och bara visste att det
Danne, jag kände det i hela min kropp, ringde honom, inget svar,
ringde mamma, och slutligen lasarettet, och jajamen, visst var
lillebror där, och inkommit från en bilolycka.
Tack o lov gick det bra.

Torsdagen innan Danne dog, kände jag i kroppen att det var ngt,
sa till min kompis att det är ngt med lillebror, ngt allvarligt,
medan hon menade på att det var nog ingen fara, han hängde nog
bara med polarna och helt enkelt stängt av luren för att inte bli störd.
Näää sa jag, det är något!
På kvällen hackade vi in oss på alla hans konton,
jag jagade hans kompisar som en galning, hade ngn hört ngt, visste ngt?
Hela min kropp sa att ngt var fel, och vad hände sen?
Ja, det vet ni ju.

Någon mer som känt sig på när ngt hänt sitt syskon?
Är det normalt att "veta" innan att ngt är fel?
Det blev mina natt tankar när jag gick o la mig,
låg o grubblade, och sov naturligtvis skit kasst.
I dag är jag helt melankolisk.

3 kommentarer:

  1. Jag har dåligt samvete över det men ville bara lugna dig.

    SvaraRadera
  2. Jag vet gumman, du ska inte ta det så, för jag vet att du bara menade väl

    SvaraRadera
  3. Man kan verkligen känna när något är fel, och endast om man upplevt det själv kan man förstå.. Förstå hur det kan skrika i hela kroppen på en, en känsla av tomhet infinner sig, det kan krampa och "göra ont" då någon som ligger en varmt om hjärtat råkar ut för något. Den känslan är INTE en inbilldning, den talar om för en att där finns starkare band till de man älskar än vetenskap kan bevisa. Men man måste själv känna den för att tor på det och förstå..

    SvaraRadera

Säg vad du vill