fredag 26 juni 2009

Älskade Lillebror

Nu har du fått fint sällskap i himlen,
Michael Jackson har tydligen dött,
så jag hoppas ni får lite "Bad" däruppe.
Ja, om det nu funkar så?
vad vet jag?


I dag var det torsdag, sex veckor sen helvetet började,
om en och en halvtimme, fick mamma samtalet,
att du var på akuten i hbg, och att det var dåligt,
för sex veckor sen sov jag inte en blund, av oro,
hur var det med dig, vad hade hänt?
Tusen o en frågor snurrade i skallen den natten,
nu är det nog bara ett hundratl som snurrar kvar.
När ska jag få svar på mina frågor?
När när när?
Varför och hur?

Det är plågsamt att mista dig, det är plågsamt att
leva med vetskapen om att du är död,
det är plågsamt att leva utan dig, men jag gör mitt bästa
lillebror, det gör jag verkligen, men ibland,
funkar det inte att bara göra sitt bästa.

Mycket har jag lärt mig på denna resan,
och mer lär det bli.

Du är saknad o älskad lillebror, du finns i mina tankar
varje dag, Leia pratar om dig också varje dag,
hon är så orolig att det gjort ont att "brännas",
du får komma till henne o berätta att det inte känns
ngt, att du lämnat ditt skal när det skedde och därför
känns det inte. Hon är så orolig för dig.
Och det har jag slutat vara för första gången i mitt liv,
är det inte ironiskt?

Älskar dig till evigheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill