tisdag 23 juni 2009

Skitkass natt

så när lillan vaknade i morse fick hennes pappa snällt stiga upp och ta morgonen med henne. Jag som drömt mardrömmar hela natten hade absolut noll energi, men efter fått sova ut o stiga upp halv tolv mådde jag lite bättre.

Man skulle ju kunna tro att det är Danne jag drömmer om, men sen han dog har jag inte drömt ngt öht om honom, utan det är lilla spättan jag har helt sjuka drömmar om, att hon försvinner, att hon blir påkörd osv osv. Antar att oron blivit större nu sen Danne så det är därför jag drömmer om det värsta av det värsta tänkbara. tror jag.. Jag är ingen drömtydare så jag vet ju inte, men förmodligen är det så.

Trodde vi skulle få lillebrors aska i jorden på torsdag, men det sket sig, så vi får snällt vänta ända tills nästa vecka, ännu fler dagar av väntan *suck* Jag tror inte hans själ kan få riktig frid förrän han är i jorden vilket påverkar mig väldigt mycket, på ngt sätt inbillar jag mig att när han är i jorden, först då kan han komma till mig i drömmarna. Och ni kan nog inte ens ana hur mycket jag iaf vill ha det, det är ju det enda jag har, det ända jag kan få, för jag har ju inget kvar, för han är ju faktiskt borta, även om jag i bland glömmer bort det, minns det, och faller!

Sorgen tar aldrig slut, men jag har hört att man lär sig leva med den,
frågan är bara , efter hur lång tid då?

1 kommentar:

  1. du kommer kunna lära dig o leva med de.. men hur lång tid de tar kan ingen säga, för finns ingen person som är den andre lik. de får ta den tid de tar... ja minns inte när ja slutat gråta över min bror när han dog. men sen minns ja inte heller första halvåret efter han dog. så låt de ta den tid de tar. vi e alla olika, finns ingen tid. de kommer alltid göra ont o de kommer alltid finnas dagar då man låser in sig o bara vill ligga kvar i sängen.. men sen kommer du ha dagar som är helt underbara... ta han om dig.. /en som mist sin storebror-04

    SvaraRadera

Säg vad du vill