onsdag 26 augusti 2009

Ledsen

Fick i dag veta att ett gammalt X mamma dött,
en mamma som gjorde mkt för mig, som ställde upp med
rum o mat när det var som värst hemma, en mamma till min pojkvän
som blev för mig en väldigt nära vän o lite mamma också.
En kvinna som ställde upp för mig, för samhället och många
utstötta barn o ungdomar. Hon (de) gjorde mkt för många
och det gör mig ont att även hon är uppe hos våra änglar.
Det som kan trösta lite är att hon kanske ser efter lillebror,
drar han lite i örat och ser till att han håller sig i skinnet,
men det gör ont, fruktansvärt ont att även hon är död.
Det känns som om det blev för mycket i dag och jag bröt lite
i JoL´s trygga famn, tur jag var där iaf.

Vem är det mer? Vem är det nu nästa gång?
På kort tid har min kusin dött, min mormors bror, en granne, lillebror
och nu Jeanette. Vem är nu nästa? Jag? Tar det aldrig slut?
Varför bre på min mardröm mer?
Räckte det inte med lillebror?
Det var ju den näst sista spiken i kistan, det var ju då en så stor
bit av mig själv försvann, och nu, försvann en stor bit av mitt förflutna ,
en person som jag tyckt mkt om,
hur mkt till kan dom ta? När fan ska det räcka????

Vila i frid Jeanette Lundquist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill