tisdag 5 januari 2010

I bland

Tänker jag onda tankar,
sånt som jag nästan inte vågar skriva ner,
men med hopp att ingen tar illa upp,
det är ju ändå bara mina sjuka tankar som talar,
plitar jag ner dom. Kanske är det inte bara jag
som tänker sådant sjukt?

  • Om lillebror aldrig fötts, då hade jag sluppit ha denna jävla sorgen
  • Varför kunde det inte varit ngn av min sambos syskon? Jag menar, han har ju ändå så många. Varför då ta det enda småsyskon jag har?
  • Om jag dödar killen som jag anser är skyldig till detta, får jag lägre straff då?
  • Om jag tar livet av mig, är han då där och väntar?
  • Om jag slutar sova, dör jag då?
  • Undra om det gör ont att hoppa framför ett tåg..
osv osv..
Visst är jag sjuk i huvudet?

Men från tanke till handling,
är det långt.
Frågan är nog mer, hur långt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill