lördag 23 januari 2010

Ännu en vecko dag

Lördag lördag lördag..denna skitiga jävla lördagen.
Vet inte hur många veckor det är nu, 35? Iaf, det är för många veckor
utan dig min fina lilla lillebror.

I dag kom du till mig i drömmen, och den tänker jag återberätta nedanför,
förlåt om det blir rörigt, men den var ganska rörig.


Var och jobbade natt på ett sjukhus, ett sjukhus där du låg i källaren död.
Någon gång under natten smet jag ner, för att känna på dig, minns i drömmen att jag ångrade så att jag inte såg dig en sista gång innan begravningen.
Men när jag kommer ner, ser du ut precis som vanligt. Luktar inget, men är lite blek. Och när jag smeker din arm, tycker jag mig se dina ögon fladdra till. Reagerar som att jag måste inbillat mig, fortsätter smeka din arm, pussar på dina kalla läppar, när plötsligt hela din arm rör sig. Får panik och larmar upp till avdelningen där ssk kommer ner springandes, bannar mig lite för att jag var där nere och berättar vad som hänt, då tycker hon jag är heltokig, och blir nästan arg på mig, men då plötsligt vänder sig lillebror från rygg till mage, och ssk får nästan värsta dåndimpen och springer upp för att hämta läkaren, medans jag springer fram till lillebror och försöker väsa fram att han måste ha blod, han är och behöver blod för att överleva. Av ngn andledning skär jag han i halsen för att ge honom hans eget blod (??) men givetvis kom det ju inget, samtidigt får jag en "syn" där jag ser min flicktokiga lillebror jaga kvinnor och livnära sig på deras blod. Tömmer dom helt och hållet för det är enda sättet att överleva själv, tillbaka till "verkligheten" i drömmen står jag nu inför ett val, känner mig hopplös i kroppen,

men jag hinner aldrig bestämma ngt eller få reda på ngt mer, för jag vaknar irl av familjen som kommer hem.

På något sätt var det en hemsk dröm, men samtidigt inte för jag fick se dig, röra dig och minnas dig igen. Och att försöka tyda den, blir ett helprojekt som jag inte orkar just nu.

Saknar dig enormt mycket lillebror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill