söndag 21 februari 2010

En jobbig helg

Flera ggr under nätterna har jag kämpat med tårarna,
flera ggr har jag tänkt.
Tittat upp på stjärnorna, undrat,
ser du oss, vet du hur ont det gör,
att varje dag försöka leva som
inget hänt, vara glad för att det förväntas så,
och bara le.
I helgen har det inte gått,
i helgen har jag isolerat mig.
Suttit i ett hörn, lyssnat på musik,
löst korsord, tills det varit dags att
bege oss ut på vägarna igen.
De har säkert tyckt jag är konstig,
men jag har inte klarat av det,
jag kan bara inte.
Hela tiden, har tankarna varit hos dig.

Nu i kväll i badkaret, släppte det,
tårarna bara sprutade, när jag låg där och lyssnade
på freedom. Det högg till i hjärta o mage
så jag knappt fick luft,
kanske det hjälpte, att släppa ut en del av sorgen,
kanske jag är gladare i kväll,
kanske inte. Men det får bli som det blir,
för jag kan inte låtsas när jag sörjer,
det spelet spelas så ofta nog ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du vill