fredag 25 december 2009

Överlevt

Den första julen utan dig,
den första julen med dig som död.
Du var saknad, och det är svårt att förstå,
att inse, att vår sista jul tillsammans,
firades för två år sen.
På ngt sätt,
tror jag du var med på ett hörn,
desto mer trodde jag det,
när mamma visade mig godispåsen.
"varsågodis"
Det är ju DINA ord,
dem du stal från kioskgubben
och retade gallfeber på mamma med.

Fina fina lillebror,
jag saknar dig så och jag längtar så
tills dagen vi möts igen kommer.




Om du varit med i går, hade du ätit dig proppmätt på maten,
knäppt upp brallorna för att få plats med mer,
skrattat åt Leias alla upptåg,
och njutit av samvaron.
Varit stolt över vår stora bror, som faktiskt var med,
iaf på hörn med skype, men du hade blivit så glad.
Du hade buffat o mobbat lite på Krille o Eric,
och följt med ner o rökat var gång och tiggt
till dig sistan. Du hade ätit för mkt godis,
och smsat för mkt, men du hade varit här
och jag hade kramat dig så hårt och aldrig
släppt i väg dig. Du hade fått slita dig loss
för att bli av med din jobbig stora syster,
men du hade vetat, att jag älskar dig oändligt,
och jag hade vetat att jag gjort allt för att du skulle veta det.


FY FAN VAG SAKNAR DIG!

1 kommentar:

  1. Saknar honom så fruktansvrt mycket!
    Önskar han vore kvar hos oss på jorden.. :(
    Tänker på er väldigt mycket.
    Danne kommer alltid att ha sin plats i mitt hjärta och för evigt vara jävlig saknad..
    Stor Kram

    SvaraRadera

Säg vad du vill