fredag 9 oktober 2009

Tomt

Fina lillebror, i dag var det tomt utan dig,
du fattades hela mig, och jag vet hur kul
du hade tyckt det var.
Vi firade mormor i dag, en överrasknings middag
på Tycko..du hade älskat det. Du hade gillat att få träffa alla,
snacka massa skit, och bara synas.
Men du var inte där, och det gör så jävla ont,
att du inte var där, du kommer aldrig vara med igen,
på någotting, någonsin, och jag var inte beredd på hur
ont det skulle göra, på hur tomt det var, utan dig.
Alla satt och var lyckliga, snackade och bara var,
när jag inte hade koll på busrumpan, vandrade mina tankar till dig,
och saknaden stack i hjärtat, tårarna brände i ögonlocken,
och jag önskade allt bara var annorlunda.
Jag önskar allt vore annorlunda, att du var här,
hos oss, tills vi dog, inte att du skulle dö före oss,
det är inte så det ska vara, det är fel, så jävla fel!

Håll ett vakande öga på mormor på hennes resa,
se till så hon kommer hem hel, för jag skulle
inte orka något annat.

1 kommentar:

  1. Mina tankar är hos dig, hos er hos Danne o som jag sa så blandas allt i ett sorgset kaos med min egen sorg o förtvivlan...
    Men ni kommer att mötas igen...

    Kramar Marie

    Fick du mitt mail eller kom det aldrig fram?

    SvaraRadera

Säg vad du vill