söndag 8 maj 2011

En saknad få kan förstå

Har man inte varit där, har du inte mist någon, kan du inte förstå.
Du tror du kan, men det går inte. Det bara är så.

Snart är tvåårsdagen här, tack o lov infaller den på en måndag,
så jag kommer inte jobba den natten. Däremot kommer jag
terrorisera min moder, fast det vet hon inte än. (nu om hon läser
vet hon ju, men jag tror hon liksom jag själv inte är här inne
så ofta längre. Det smärtar för mycket)

Tänk..i två år har jag överlevt utan min lillebror.
I bland känns det som det är längre, i bland känns det som kortare.
I bland känns det inte alls.
Fast jag påminns om det när jag tittar på de inristade orden
på min arm, som en påminnelse, glöm inte mig.
Men glömmer, det gör jag aldrig, jag bara glömmer smärtan
då och då. Den är nämligen inte så trevlig.


Jag saknar dig lillebror

3 kommentarer:

  1. Vi tänker på er just denna dag.

    Med enorm kärlek till alla de dina

    Sara

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig idag. Kan bara föreställa mig hur det känns för dig idag när det har gått två hela år. Men jag förstår saknaden och hoppas att du tar dig igenom dagen så bra det går. Kram!

    SvaraRadera

Säg vad du vill